Son günlerde, basit bir bütçe ve bir grup insanla yapılan bağımsız oyunlar, tüm oyun sektörüne yeni bir hayat veren, daha fazla oyuncuyu çeken ve bir oyunun nasıl başarılı olacağına dair geleneksel fikirleri sorgulayan bir alandır. “Undertale”, “Celeste” ve “Hollow Knight” gibi projeler eleştirmenler ve ticari sektör tarafından başarıyla alkışlanmış ve pazarlanmış olsa da, yeraltı gerçekten de AAA stüdyo sisteminin dışında yeniliklerin ve yaratımların gerçeğe dönüşebildiği yerdir. Bağımsız oyunlar genellikle deney yapmak ve mükemmelleşmek için normalden sapar. Bu oyunların keşfettiği niş türler, AAA oyunlarda genellikle görülmeyen tuhaflık ve farklılıklara katkıda bulunur. Yeni ve yenilikçi olan alternatif oyunlar, artık ilham kaynağı haline gelen ve tüm oyun bölümünü etkileyen oyunlardır. Bu oyunlar, bilgisayar oyunlarını sanata dönüştüren ve bu mecrayı yeni bir seviyeye taşıyan oyunlardır.
Bağımsız oyunların ana akım oyunlar üzerindeki etkisi, yenilikçi oynanış faktörleri ve sanatsal tarzlarıyla sınırlı olmayıp, gelişmiş hikaye anlatımı, oyun tasarımı ve oyuncu katılımı şeklinde ortaya çıkmaktadır.Bağımsız oyunlar genellikle oyuncu eylemliliğini ve duygusal uyumu göz önünde bulundurur ve bu nedenle oyuncular, sözleşmelerde bulundukları hikaye ve karakterler tarafından daha fazla katıldıklarını ve karar verdiklerini hissedebilirler.Bununla birlikte, bağımsız oyunlar artık tıpkı yeterince temsil edilmeyen sesler gibi farklı bakış açılarına hitap ediyor; marjinalleştirilmiş içerik oluşturucular artık hikayelerini anlatma ve profillerini küresel bir kitleye yükseltme fırsatına sahip.Bağımsız oyunların başarılı olması ve giderek daha popüler hale gelmesiyle birlikte, oyunların gittiği yön üzerinde kesinlikle belirgin bir etkiye sahip olacaklar ve sonuç olarak ana akım oyunların tamamında yaratıcılığa ve yeniliğe ilham verecekler.