Son zamanlarda sinema evreni, modern film yapımcılığında büyük bir güç olarak hüküm sürmekte ve sonuç olarak hikayelerin anlatıldığı ve izleyicilerin beyaz perdede nasıl tükettikleri geleneksel yöntemin yerini almaktadır. MCU ve DCEU gibi franchise'lar, stüdyoların bugün hikayeleri anlatma yöntemlerinde büyük değişiklikler yaptı. Bu filmler artık her biri farklı karakterlere odaklanan daha birçok filmle hikayeyi devam ettiriyor. Bu büyüyen sinematik evrenlere sahip olmak, izleyicilere eski dostlarla tanışma ve kesinlikle çok sayıda hikayede yeni tehlikelerle yüzleşme şansı veriyor, onları çok çeşitli yerlere götürüyor ve yeni düşünme ve hissetme yolları bırakıyor. Sürekli olarak, her yeni bölüm sinematik evrenlerin ölçeğini büyütmenin yanı sıra film yapımının yeni unsurlarını yeniden tanımlayarak gişe rekorları kıran bir film kavramına neyin dahil olduğunu değiştiriyor.
Televizyon evrenleri tekniği, sürükleyici ve birbiriyle ilişkili sahneler kurma konusunda başarılı olmuştur. Bireyler hikayeyi çeşitli film ve platformlarda takip ettikçe daha fazla eğlenme şansına sahip oluyorlar. Güçlü bir şekilde iç içe geçmiş hikayeler, kahraman karakterizasyonları ve görsel sembolizmin işlenmesi altında, sinematik dünyalar, hayranların filmlerdeki dünyaların anlatılan hikayelere olan ilgilerini sürdürecek kadar tanıdık ve heyecan verici olduğunu hissetmelerini sağlar. Bunun yanı sıra, sinematik evrenler filmler arasında çapraz tanıtım ve işbirliği şansı sağlar, yani stüdyolar zaten ünlü olan karakterlerin ve serilerin mevcut hayranlarını onları bir üst seviyeye taşımak için kullanabilir. Sinematik evrenler sürekli bir gelişim ve değişim sürecinden geçecek olsalar da, sadece yeni hikayelere değil, aynı zamanda hikayelere yeni, daha yaratıcı ve dolayısıyla yenilikçi yaklaşımlara da ilham vererek genel olarak film yapımını her zaman etkileyeceklerdir.